Monday, March 23, 2009

Prvy jarny den 2009

Viac ako pred tyzdnom sa ukazali na golfisti "prve lastovicky", Canadske dive potvory, ktore ako sa pasu tak aj kakaju. Chudaci golfisti, nie je im co zavidiet obchadzat ich vykaly.
Ottawa 03 22 09 – nedela
Ako obycajne kazdu nedelu rano, okolo 9:30 prisla Pierretta k Marianke. To bol signal, aby sme my dvaja s Evou vypadli von a neprekazali v baraku. Nebolo nas potrebne dvakrat nukat ist von, ved je to cas, kedy Eva aj ja mame moznost odist z domu a Marianku nechat do opatery skusenej opatrovatelky. Rano nas prebudilo gaganie Canadskych hus, ktore robili poriadny ramus na golfovom ihrisku. Prve “lastovicky” sa ukazali uz asi pred tyzdnom. Dnes ich bol velky krdel, aspon pol stovky ked nie viac. Este pred par minutami sa pasli roztrusene po celom golfisti a teraz, ako som sa pozrel von, siroko – daleko ani jednej. Asi odleteli do kukuricnych strnisk, kde zrejme najdu viac na jedenie ako na golfisti, kde trava sa este neprebudila. V tieto pekne slnecne dni sa stratil aj ten posledny sneh a ostalo len kde tu nieco na strane, kde slnko menej svietilo. Jazierka sa uz tiez zbavuju ladu, este par dni a vsetko sa zacne zelenat. Dnes rano nas vsak cakalo mensie prekvapenie, ked na zemi bola snehova pokryvka. Cez noc spadlo asi dva alebo tri cm snehu. Rano sa vycasilo, zasvietilo slnko a este predtym ako sme odisli z domu, sneh uz bol prec. Cakaju nas uz len asi dva dni kde nocna teplota ma byt okolo -6 az -8 stupnov a cez den okolo nuly. Potom ma zacat oteplovaci trend. Uz si to vsetci velmi prajeme aspon tu v OTTAWE.
"Skyline" zjazdovky v Camp Fortune -Gatineau Mts. Vpravo na druhej strane je ich viac!
Na horach a v lyziarskych strediskach je este stale dost snehu. Nocne mrazy im dovoluju moznost robit umely sneh a tak lyzovacka je vraj stale dobra. My sme sa s Frantom a jeho pani manzelkou vcera dohodli, ze zajtra v pondelok rano, este aspon raz vybehneme na Camp Fortune a zalyzujeme dve–tri hodiny na Skyline. Spominam si, ze mi niekto poslal letecky fotograficky zaber na tie tri ci styri zjazdovky. Ked to najdem tak prilozim ako prilohu. Na dnes nas Zuzka volala aby sme prisli sa pozriet na zjazdove-slalomove preteky dvojic, kde sutazi aj jej syn Rony. Ona ma na starosti tento vikend jeho dceru Oliviu, tak s nou pojde sa tam pozriet a povzbudit Ronyho. Minuly rok sa umiestnil na druhom mieste. Jeho otec, stary Kunstadt je uz tyzden na zapade. Posledne dni lyzoval v Alberte na Panorame, co je asi 3 hodiny cesty od Calgary. Jeho kamarat este z Kosic, zijuci v Calagary ma na Panorame dom, alebo chatu. V Kosiciach ho zvykli volat Zigo s makcenom na Z. Myslim, inac sa volal Toth. Peter odtial odchadza alebo uz odisiel do Vancouveru a ma sa zucastnit na nejakych pretekoch v stredozemi BC. No a odtial pojde tiez na dalsie preteky do USA. To je jeho zivel! Este stale sa umiestnuje vo svojej kategorii na prvych troch miestach v Canadskom, ci svetovom rebricku pre jeho kategoriu. Je v tejto oblasti taky nezmar ako v atletike Emil Muller, ktory stale vyhrava prve alebo druhe miesta nie len v Canade ale vo svete. To su spravni koreni!
Netrvalo viac ako tyzden a na golfisti pribudli dalsie desiatky a desiatky nepozvanych hosti!
Pred jedenastou sme s Evou vyrazili do kina na premieru filmu “DUPLICITY”. Mala to byt thrilling komedia. Well, za cely cas som sa nezasmial aj ked to bolo celkom zaujmave hadam hlavne k voli hereckym vykonom hlavnych predstavitelov Julia Roberts a Clive Owen. Inac komplikovana zapletka a polovicku filmu clovek nevedel vlastne o co ide. Nevadi, predtym, minulu nedelu ja som isiel na film: “The Last House on the Left” a mozem len povedat, ze to bol paradny horror, plny nasilia, znasilneneia a vrusenia. Inac, mimo toho vyborny thriller, plny napatia rovnako ako nasilia. Myslim, ze uspokoji kazdeho divaka tuziaceho po vzruseni sediac v pohodlnom kresle kinosaly. Blizim sa ku konci prvej strany, je dost neskoro vecer a ja mam par poharov vina v sebe, tak sa radsej odporucam a list ukoncim zajtra. So long!

03 23 09 – pondelok
To su cele rodiny, ktore sa tu vyliahli za posledne roky. Na konci sezony ich budu dalsie desiatky!
Mam cas tak akurat napisat par slov predtym ako vyrazim do fitka. Ano do fitka! Lyzovat sa dnes nejde, ako som uviedol vyssie. Vcera vecer mi zavolal Franta aby sme lyzovanie prelozili na utorok. Dovod - chladne pocasie. Rano ma byt -10 stupnov, silny vietor a tak sa to vonku citi akoby bolo -18 stupnov. Zajtra sa ma polepsit. Tak dnes ideme mordovat nase starecke svaly, ktore to potrebuju ako clovek sol. Staci niekolko dni prerusenia treningov a okamzite clovek citi, ze sa svaly scvrkavaju, atrofuju. Aby jeden nevynechal ani len den bez treningov, ked chce udrzat aspon naznak slusnejsej kondicie. Tak hurrrrra do fitka! Budem pokracovat, ked sa vratim za dve hodiny.

Vyborne sme si zacvicili! Od dneska zaciname seriozny treningovy rezim. Este mozno raz alebo dvakrat pojdeme lyzovat, ale potom uz len navsteva fitka tak ako pred par mesiacmi, sest krat do tyzdna. Trochu nam treningovy rezim zkomplikuje letny tennis. Ja som navrhol Frantovi, ze by sme na kurty v dobrom pocasi mohli chodit na 7:30 a po hodine tenisu rovno do fitka na trening. Minulu sezonu sa nam to nie velmi darilo dodrzat. Mozno budeme uspesnejsi toto leto.

Ako som uz myslim spomenul v minulom prispevku v sobotu, pred tyzdnom poobede som bol na opera od Giacomo Pucciniho MADAMA BUTTERFLY. Dve najvacsie kinosaly boli vypredane do posledneho miesta. Vlasta mala kupeny listok dopredu, ja som dufal, ze dostanem jeden, ked prideme dve hodiny pred zaciatkom. Konecne pri okienku sa ukazala nejaka Polka a ponukala volny listok, ktory som od nej dostal ja. Podobne sa podarilo dostat listok aj Zuzke, ktora prisla na predstavenie aj ked sme ju telefonicky varovali, ze predstavenie je vypredane. Predstavenie islo “live in HD” z Metropolitan Opera – Lincoln Center z New Yorku. Bol som absolutne uneseny, super staff, pohadkova podivana, vynikajuce hlasy a zaujmava vyprava. Nevahal som ani minutu, ked mi v piatok zavolal Franta, ci chcem ist znovu v tuto sobotu na operu od Vincenzo Belliniho LA SONNAMBULA. Neolutoval som, naopak dalsie fantasticke predstavenie z Metropolitan Opera “live HD” na sirokouhlom platne. Najmenej 90% sedaciek bolo obsadene vacsinou starsou generaciou. Vela Cechov a aj Slovakov na predstaveni. Zaciatkom maja pojde este jedna opera: La Cenerentola od Rossiniho a potom v Juni dokumentarny film The Audition kde budu spievat finalisti z roku 2007 organizovanou sutazou pre Metropolitan Opera. Tak sa mam naco tesit. Mrzi ma, ze som zacal chodit na tieto predstavenia az ku konci sezony. Uslo mi asi 8 predstaveni, ked to zacalo niekedy v septembri. Buducu sezonu si nedam ujst ani jedno predstavenie.
Konecne zima je za nami, bola dlha a nie vzdy najprijemnejsia. vsetci sa pozerame a tesime na prichod jara.
Pred malou chvilou som obdrzal rezervacie pre moju navstevu Europy. Vycestujem siedmeho jula do Mnichova a zdrzim sa dva dni u mojho priatela Sana B. v Straubingu. Spolu prideme do Bratislavy v piatok 10 jula a zucastnime sa v sobotu na slavnostnom odovzdavani cien vyhercom M&F sutaze “DO FORMY”! Nazad sa budem vracat v stredu 22 jula.

WOW! Som na konci druhej strany a teda mi ostava kazdemu popriat dobre zdravie, prijemne dni jara a pohodu kazdy den!

Milan