Thursday, July 03, 2008

Canada Day 2008 a viac

CANADA DAY 2008 - 141 rokov
Ottawa 07 03 08 – stvrtok.
Konecne mam chvilu pokoja pred vecerou. Pokusim sa urobit to, na co som sa chystal uz pred troma dnami. Zacat pisat prispevok na moj BLOG, aby vsetci ktori don nahliadnu, mali najnovsie informacie, co sa deje v nasom zivote. Zacal som pisat takto poobede prveho jula v utorok, ako pred Parlamentom na tom velkom priestranstve skoncili oficialne oslavy Canada Day, 141 rokov vzniku Canady. Kedze tie oslavy, vystupenia a ceremonie zacali okolo desiatej doobeda a trvali az do poobedia, bol som dobrovolne "priputany" k telke a oslavoval som s nimi na dialku. Tesil som sa vystupeniam umelcov, vyberu roznorodej muziky, tancom, jazdeckej perfektnosti RCMP v ich slavnostnych uniformach, prehliadke ceremonialnej straze GG v baraniciach ala England. Usla mi aj nejaka ta slza, ked som pocuval prejav nasho Prima Ministra Harpera, alebo krasny citlivy prejav zastupkyne kralovny, nasej sarmantnej GG (Governor General). Aby som tie oslavy nepozeral sam a mal moznost zdvihnut pohar vina, kde tu aj popriat "Happy Canada Day", otvoril som si flasku bieleho vina a usrkaval som pocas oslav. Nevem teraz, ci som neotvoril aj dalsiu. Viem len jedno, ze ked som si sadol poobede za pocitac, mal som trochu pomutenu hlavu a po napisani asi pol tucta stran som to zabalil a odisiel som sa natiahnut na postel a vytriezviet z toho lahkeho obalamutenia vinom. Nasa GG (Governer General) a Prima Minister Harper sa tesili nezvycajnej pozornosti publika.
Tie oslavy trvali cely den. Hlavna zabavna cast oslav bola vecer zakoncena paradnym ohnostrojom. Dokonca aj u nas v Stittsville sme mali ohnostroj, kratsi v trvani a samozrejme skromnejsi. Mam taky dojem, ze to vybuchovalo a lietalo v priestoroch, kde chodia dievcata na plavaren a kde su ihriska blizkej High School. Konecne po dnoch dazdov sa ako na ziadost v den oslav vycasilo, slnko a len kde a tu mracik a velmi prijemny teply den bez vlhkosti. To sa ukazalo aj na ucasti ludi pred parlamentom. Podla odhadou policie, novinarov atd. vraj na oslavach sa zucastnilo az 300 tisic ludi. Ked som videl zabery v televizii nechcelo sa mi verit. Tie rozlahle priestranstva boli zaplnene a vsetko v cervenych farbach, podla vzoru nasej zastavy. Usmiate a stastne tvare, vesela nalada. Cervenu farbu bolo vidiet vsade aj na nasom golfisti! Uz roky pravidelne vsetci, co prisli na golf maju nieco cerveneho na sebe. Obycajne su to cervene polokosele alebo nohavice. Dokonca tento rok na zrdkach, ktore oznacuju tu dierku do ktorej sa golfisti snazia trafit, miesto bileych zastaviek boli Canadske vlajocky. Pekne! Aj moji susedia aj ked neboli na golfisti, postavili na backyarde mensiu zrd s vlajkou. Dokonca aj sused z druhej strany, mal na sebe cervene tricko, podobne aj ja. Dievcata, ked isli na prechadzku, tiez mali na sebe nieco cerveneho a vo fitku sa to hemzilo cervenou farbou.
Golfisti tiez vzdali uctu nasmu narodnemu sviatku majuc cervene oblecenie, alebo jeho cast.

Sme 141 rokov mlada krajina. Tento mesiac Canada oslavuje nielen narodenin Canady. Dnes vo stvrtok v Quebecu prebiehaju obrovske oslavy , hlavne v Quebec City, ale aj v celej Canade. 400 rokov zalozenia mesta Quebec City. Bol to jeden z prvych objavitelov Canady a zakladatelov francuzkej civilizacie na Americkom kontinente Samuel de Champlain, ktory dal a budoval zaklady Canady. V tychto dnoch Nava Scotia bude oslavovat 250 vyrocie ustanovenia parlamentnej demokracie, jedna z prvych ustanovizni demokracie vo svete a zaklad Canadskej parlamentnej demokracie.

Aj my sme v skromnosti oslavovali Canada Day! S vlajkou sused Harry a druhy sused Tom Pegg s cervenym trickom.
Minuly vikend, zacinajuc niekde v piatok, mal som velmi zaneprazdnene doobedia a stihol som utratit vela penazi. Rano, ako kazdy den cesta do fitka a trening. Sam! Peter ma v piatok tenisovu ligu a Franta mi rano zavolal, ze musi babysittovat deti jeho dcerky, ktora nahle musela niekde ist. Tak som makal v tichosti a o to viac intenzivne. Potom som uz letel ku Kunstadtovemu obchodu, kde som sa stretol so Zuzkou a sli sme na Merivale Rd. do jedneho textilneho obchodu kupit pokryvku na stol na terase. Pekna vec! Zuzka to hned zostrihla a povedala, ze mi objedna na ten obrus sklo ak bude sklar vediet do skla vyrezat dieru na parazol. Ked sme sa vracali nazad zastavili sme sa v specialnej ukrajinsko-ruskej predajni "Lacomka" a kupil som niekolko flias vseliakych marinadovanych hub, "roasted" cervene papriky a samozrejme viedenske parky, udene jazyky, tlacenku, nejaku polsku klobasu a este par drobnosti. 75 dollarov padlo za maskrty. Ked som to vylozil a Zuzka ostrihala tu pokryvku – obrus uz sme si aj padili niekde na bocnu ulicu z Carp Road do obchodu ``Appliance Market`` a kupil som mycku riadu. Nie tu najluxusnejsiu, ale aj tak stala 282 dollarov Priniesli ju vcera, v stredu poobede. Musim niekoho najst, co mi ju namontuje a tu staru da von. Urobil to Franta. Oni pre tu staru prisli a vzali. Ako ste si mozno vsimli v mojom poslednom prispevku, moja kamera, ktoru som kupil pred 4 rokmi ci tak nejak sa pokazila. Tak som kupil presne podobnu len lahsiu a vykonnejsiu. Bum 300 dalsich dollarov poslo.

Nas sused Jim, zahradkar, kontroluje nasu zahradu na bacyarde.
Den predtym som skoro vsetko vypratal z nasho “studia”, letnej izby. Nanosil som to vsetko do obyvacky a family room a nieco aj na terasu. Mam tu bohovsky binec. Dohodol som sa s Frantom, ze mi on vymontuje mycku a ked prinesu novu tak ju namontuje. Tiez, ze hned po oslavach Canada Day sa pusti do toho studia. Takze, ked to bude ukoncene bude ta miestnost vynovena. Kazdy spas daco stoji, ale vzdy sa tie investicie vratia, ked by to clovek chcel predat.
Tie denne dazde (22 dni za posledny mesiac prsalo) sposobili, ze vsetko je zelene a rastie ako huby po dazdi. Zdalo sa, ze nasa mala zahradka bude poloprazdna. Dnes Marcela musela riedit a vytrhat mnoho vseliakej buriny, ktore sa rychle mnozia. Potrebujem tiez vyrezat par odnozi tych stromovych krikov na backyarde, lebo sa tiez rozrastli, ze mi zakryvaju terasu. Mozno to vyrezem este teraz cez leto. Franta ma elektricku pilu, tak to pojde rychle. Drevo si on moze vziat, alebo ja si ho necham na kurenie v krbe. No a zahradka v predu je celkom dobre vyzerajuca, zelen a kvety, som spokojny.

Frantovi vzalo skoro cele poobedie instalovat "subfloor" aby kachlicky sa nepolamali.
Vcera hned po treningu sme sa zastavili v predajni RONA, nie daleko od nas a kupili sme "specialne preklisky - subfloor", ktore sa museli nasrobovat na existujucu drevotrieskovu podlahu, aby ked sa da cement a kachlicky to drzalo a nahodou nepraskli. Stovky srobov! To vzalo cely den vcera, naviac urobit a strhnut oblozenie stran. Bolo po piatej ked Franta skoncil tu robotu. Dnes rano po treningu sme si to uhanali do predajne "Home Depot", kde sme vybrali kachlicky, predmiesany cement a vsetko ostatne potrebne k instalacii. Par drobnosti na instalaciu mycky a odchadzal som o 400 dollarov lahsi. Dnes aj ked mame vsetko na pokladanie keramickych dlazdic, Franta sa venoval montazi mycky. Nebolo to nijak lahke a stravil na tom aspon tri hodiny. S pokladanim kachliciek zacneme v nedelu. Najblizsie dva dni ma Franta iny rodinny program. Rano, zajtra a v sobotu bez milosti trenujeme vo fitku. Dnes sa dokonca objavil na treningu Peter. Bude to dalsi tyzden, kde urobime sest treningov.

Flaska ceskeho piva nemoha lepsie pochutit po tazkej robote v studiu!
Kazdy den ocakavame, ze mi prinesu tie objednane okna, ktore vymenime na studiu za stare, letne, aby tam mohol clovek existovat aj v zime. Tie dva velke okna bude hadam najvacsia investicia. Ked vsetko bude urobene, vymalujem cele studio, aj ked vyzera OK, ake je. Pred dvoma rokmi, ci tak nejak to bola nova terasa, teraz bude renovovane studio a dufam pokracovat instalaciou parkiet v obyvacke, jedalenskom kute a chodbe do nasej spalne atd….

Pozdravujem a prajem prijemne leto
Milan