Saturday, May 10, 2008

Moja nova "hracka".

Koniec nasej ulice. V lavo na cisle 11 nasi susedia James a Henrry, na druhej strane sused Tom s manzelkou. My mame stastne cislo 13. To je prvkrat, ze som mal tak dobre osvetlenie. Slnko zasvietilo na priedomie.
Ottawa 05 10 08 –sobota
Dnes skoro rano, ked som v spalni odhrnul zaclonu a otvoril okno, trochu prevetrat spalen, zbadal som, ze na nasom “backyarde” sa vrta v zahone pekne vypaseny macko – myval. V nasej reci v Canade “racoon”. Ked som cez okno nanho zakrical, tak sa uprkom ponahlal do potrubia pod golfovym chodnikom. Tam obycajne sa vzdy skryvali nase dvojicky divokych kacic. Neprijemna zvest, ked sa v nasom susedstve objavuju racooni. Oni maju tendencie sa vyskriabat na strechy, najst si cestu do podkrovia, kde maju mlade. To je potom ramus. Samozrejme su dostatocne inteligentni, aby vedeli otvorit odpadkove kontejnery a urobit poriadny neporiadok. Inac sa nie velmi boja ludi a vedia sa drzo pozerat do oci. Vedie poriadne rozryt pozemok v hladani vseliakych larv. Pred par tyzdnami nejaka potvora v noci nahnala strach Marcele, ked potrhala sietku na okne a snazila sa dostat dnu. Ked som jej spomenul, ze mozno to bol racoon, co ju vystrasil, nesuhlasila, vraj to zvieratko bolo velke len ako poriadna chlapska pest. Potom to mohol byt “Canadsky potkan”, ako my nazyvame tie drze stvotrenia s menom vevericka. Su dve fajty, hnede a cierne, boy ako sa navzajom nenavidia a odhanaju z ich teritoria, kde sa stretnu tam sa biju! Skoro ako ludia roznych farieb, ci skor nabozenstiev.
My sme este sme nesadili, ale dnes som priniesol tri kosiky kvetov zavesit. Susedom sa krasne vydarili tulipany.
Pravdu povediac, viac ma zlosti nejaky tvrdohlavy a zaroven hlupy vtak, co si neda povedat, ze nemoze mat hniezdo na nocnom osvetleni, lampe na nasom ganku – malej terasy, ako sa vchadza do baraku. Uz tri tyzdne s nim bojujem a vymyslam vseliake veci aby som ho odradil. Vsetko co nanosi, vseliake suche travy, hlinu na spevnenie hniezda dava na ram osvetlenia a ten ram je z vrchu otvoreny, cize vsetko sa prepadne dole. Idiot aj ked vidi, ze jeho namaha je zbytocna, ze nic sa neudrzi na tom osvetleni, aj tak tvrdohlavo nosi vselijake smetie na vybudovanie hniezda. Niekolkokrat denne musim smetie co nanosi pozbierat a ganok pozametat. Lezie mi to na nervy, to je prvykrat v poslednych rokoch, co si nejaky ten bozi tvor zmyslel usadit sa na nasej lampe na priedomi. Dnes som mu vyrazne stazil jeho udel, ked som ten priesvitny plasticky ram otocil na sikmo. Pokial nosi suche traviny to je OK, horsie ked nosi mokru hlinu, s nou zababral cely kryt lampy. Marianka na tomto mieste odhodila puzdro od kamery. Marcela sa vratila cela nestastna, ze prisla bez puzdra. Vybrala sa na bicykli hladat. Na stastie puzdro nebolo hodene do vody a nasla ho pohodene pod mostikom.
V predposlednom mojom prispevku som trochu klamal. Nie umyselne, ked som napisal, ze to je asi moj posledny prispevok na “blog” ktory pisem na mojom starom laptop pocitaci. Nie len v tom som nehovoril pravdu, ale aj, ked som napisal, ze buduci prispevok budem pisat na pocitaci Toshiba. Povodne bolo tak, ze kupim v studentskej predajni Algonquin Collage z vyraznym zlacnenim, tuto znacku po doporuceni Petra. Jeho syn Eric a aj dcera Monika si tam kupili Toshibu. Ked sa ale predavajuci nemal k cinu, Peter zrusil objednavku a v predajni “Best Buy” po konzultacii, pre mna kupil “widescreen notebook” Compaq Presario A900. Je to product spolocnosti HP. “Powerful” pocitac s velkou pamatou, rychly. Akurat, ze sa musim oboznamovat s najnovsim systemom “Microsoft Vista”. Je to iny program ako “Professional XP”, co som doteraz pouzival. To ale neboli vsetky zmeny! Este predtym niekolko dni mi Peter kupil “flat screen” obrazovku a tu staru, velku, tazku a nemotornu zobral do obchodu. Taktiez som sa zbavil IBM scanneru. To bol netvor, pomaly, velky a nemotorna masina Vzalo vzdy mnoho minut pokial sa nieco nascannovalo. Peter mi priniesol jednoduchy Canon scanner, richly a nekomplikovany.

Bol krasny den, Ako stvoreny na prechadzku v nasom okoli. Marcela fotila o stosest.
Ked Peter bol v tom hore spominanom obchode, nie len ze kupil pocitac a scanner ale aj “router” na bezdratove spojenie a komunikaciu. Tiez jednu extra misku. Urobil som teda totalne “updating” mojho vybavenia. Peter so mnou uz stravil niekolko hodin dat do existencie moj novy pocitac, preniest niektore programy zo stareho pocitaca dole, ostava este vela urobit. Zatial sa oboznamujem s novym systemom, novotami tohoto pocitaca. Momentalne, ako obycajne sedim v jedalni za stolom a pisem. Pocitac mi da vediet, ci prisiel novy mail, alebo niekto chce so mnou hovorit cez Skype. Pokusil som sa znovu nainstalovat aj MSN messengera. Zataial som ho nevyskusal. Ked chcem odoslat e-mail, tak mozem tak urobit kdekolvek v baraku, ako aj prijat postu. Urcite mi to ulahci moj zivot. Len jedna vec sa mi na tomto novom pocitaci a programme zatial nepodarila – otvorit moj blog. Dostal som ho na obrazovku len cez Yahoo. S tym sa este budem musiet potrapit. Pocitac mi otvori vzdy len “blogspot web” stranku”.

Pred rokom vyhoreny "Clubhouse" uz je pod strechou. Nebude dlho trvat a bude v prevadzke.
Myslim, ze som davnejsie v mojom prispevku spomenul, ze som sa zacital do novely: ”Trophy Hunt” od C.J.Box. Dostal som sa tak akurat k stej stranke, ked som obdrzal z www.Amazon.ca knihu, ktoru pre mna objednal Peter ako pozornost. Uz som ju spomenul v minulom prispevku: “Younger next Year” Live Strong, Fit, and Sexy – Until you’re 80 and Beyond, by Criss Crowley & Henry S Lodge, M.D. "Trophy Hunt" isla na stranu a do ukoncenia "Younger next year" mi ostava len nejaka desiatka stran. Super kniha urcena pre nas starcov! Pre penzistov, ako plne zit a zit zdravo do vysokeho veku. Velmi zabavne s humorom pisana kniha, inspirujuca a pobzbudujuca. Ja som ju “zjedol aj s chlapami”! Z mojej “profesionalnej” stranky som sa nedozvedel vela noveho, ale urcite z ineho pohladu dost! Doporucujem citat kazdemu kto vstupil do poslednej tretiny svojho zivota, ako tu tretinu dozit a neumriet predcasne,

Moja nova "hracka"! Hewlett-Packard COMPAQ Presario A900 Notebook. Este sa len ucim ako s nim pracovat.

Medzi casom som si objednal dalsie zaujmave knihy, ktore mi uz davnejsie prisli. Od Claire Berlinsky knihu “ Manace in Europe”, why the continent’s CRISIS, is America’s too? Tiez knihu, na ktoru sa velmi tesim: INFIDEL od Ayaan Hirsi Ali. Ona je tiez autorkou knihy: Caged Virgin. Dnes je INFIDEL svetovy bestseller. V Europe by jej zivotny pribeh mal byt znamy. Utecenec z Afriky pred nasilnym, nutenym manzelstvom, poslanec v Holandskom parlamente. Dnes, autorka musela utiect z Holandska do USA, aby si zachranila zivot, lebo bola na nu uvalena moslimska “fatha” trest smrti za ponizenie islamu. Krasna, vysokointeligentna zena. Neuveritelny pribeh jej zivota a odhalenie pravej tvare moslimstva a nasledkov tejto krvavej ideologie. Uz sa tesim do knihy pustit! Ked som bol posledne v Costcu, ako vzdy neobidem pulty s masom a tiez s knihami. Kupil som si od zbnameho autora John Sandford knihu INVISIBLE PREY. On ma celu seriu knih s tematikou, ci nazvami knih The Prey. Tak mam co robit, vsetky nove knihy co najskor precitat. Len ked by sme v tej penzii a na dochodku mali viac casu. Na vase zdravie, pohodu a stastie!
OK, dievky su stale este von na prechadzke! Ja by som mal tiez byt! V trube sa robi vecera a mne sa konci druha strana. Cas skoncit a priparvit veceru na stol. Dakujem za pozornost. Prajem kazdemu “great summer days” All best!

Milan