Monday, June 18, 2007

Sentimentalny

Golfiste je v plnej zeleni! Po siedmej vecer uz len zriedkavo vidiet golfistov, skor vybehnu na travnik kacice a Canadske dive husy.
Ottawa 07 17 07- nedela
Vcera v podvecer som si vzal so sebou flasku vina a knihu na nasu terasu. Ulozil som sa do krela. Slnko uz nesvietilo na terasu ale perfektne osvetlovalo vyparadeny, upraveny prazdny golfovy court. Nikde ani duse, len nejaka jedna mlada zena sa prechadzala so svojim psom na drujej strane od nas. Skoda, ze nie blizsie popri nasej terase. Dokonca nebolo nikde vidiet ani canadske dive husy, ci kacice aj ked neskorsie vecer vsetky vylezu a zacnu sa krmit na superne cerstvom a zelenom travniku. Tento rok ich je na golfisti daleko menej ako minule roky. Zasluhu na tom ma jeden z nasich susedov, ktory pravidelne vecer co vecer ale aj rano a cez den, chodi so svojim velkym psom a delobuchmi po golfisti, ktore hadze v blizkosti kde sa nachadzaju husy. Tie vybuchy a agresivny pes ich odhana z golfista do bliskych mocarisk. Vacsina husi sa chodi cez den krmit na cerstvo rastucu kukuricu a ine plodiny v blizkom okoli. Kde chodia a kde sa krmia tak konstantne hnoja. Nie je nijak prijemne do toho vstupit, ci sa natiahnut a opalovat pri jazere.

Ked je len trochu priaznive pocasie veceriame vzdy na terase!
Dnesny vecer je nie iny! Pokoj na golfisti! Ani husy ani kacice, mozno ze je trochu priskoro. Je len 7:30 vecer. Tak ako vcera, odisiel som s flastickou cerveneho vina von na terasu len s rozdielom, ze vcera to bolo biele. Pre zmenu vzal som so sebou nie len rozcitanu knihu ale aj laptop pocitac s umyslom, ze naklepem par riadkov. Vcera som vonku sedel nejaky cas s Mariankou, ktora tolerovala moju cetbu. Neskorsie, ked zacal vecerny film odisla dnu. Dnes ju Anka vytiahla von od televizie, pokial ona poliavala nase kvety a byliny. Uz su obe nazad pri telke a pozeraju na komediu “Muzi v ciernom”. Vcera to bol film “Hitch”, vyborna komedia s Will Smithom. Anka sa vyjadrila, ze uz dlho sa tak dobre nepobavila ako na tom filme. Vraj staci vidiet jeho tvar a jeden sa musi zacat smiat. Urcite je to pravda s Mariankou, ktora ked ho vidi sa automaticky rozosmeje na plne pluca.

Ale som sa vyplasil! Ja som zapnul moj pocitac do elektrickej zasuvky vonku na terase. Z nicoho nic, po poslednych riadkoch, pocitac zhasol, ostala mi len cierna obrazovka. Uz som videl, ze vsetko co som doteraz naklepal je fuc a mozem zacat znovu. Prehodil som elektricke kable, predlzovacku do mojej pracovne, znovu nastartoval pocitac so smutkom, ze budem musiet zacat vsetko znovu! Wow, nie! Mudri pocitac, predtym ako z neho vyprsala vsetka stava, zachranil napisany text! Aleluja, mozem pokracovat! Vyniesol som si von aj male radio! Pocuvam nejaku francuzsku stanicu, kde hraju ynikajuce americke blues! Super staff! Len zavriet oci a oddat sa neopisatelnemu kludu naseho prostredia a tejto neuveritelnej muzike! Ocarujuci vecer, len mat sa s kym on podielat! Moja uz druha kamaratka, flasticka cerveneho vina je skoro vyprazdnena. Ked by som otvoril dalsiu, uz by som asi nevidel na klavesnicu, nie preto, ze sa zacina pomalicky stmievat, ale ze sa stmieva pred mojimi ocami. Vcera vecer som mal podobny sentimentalny vecer, aj ked som si nehral ziadnu muziku a nic som nepisal Viac som rozjimal. Zamyslal som sa tak trochu nad mojim neuveritelnym krasnym prostredim, pohodou, kludom, krasou a cistotou upraveneho prostredia a nedostatkom sa s tym s niekym blizkym podielat. Flaska vina, aj ked ako chutneho, nemoze tento nedostatok nahradit.


Pravdu povediac, aj ked by som sa mohol niekedy trochu lutovat z mojej situacie, ze som viacmenej sam, aj ked stale mam okolo seba dve devy, ani ma to nenapadne!. Nestracam nic na mojom optmizme a zachovavam si stale pozitivny vztah k zivotu! Nie je to len zasluhou vrodeneho optimizmu a schopnosti prehodit vsetko z mojich ramien za seba, ale skor dosledok realizacie, ze co nemozem zmenit ani sa nepokusam! Obycajne, co ma vyvedie z akeho kolvek pesimizmu (ja ani neviem co to je), su dobre kriminalne, napinave knihy, plne vzrusenia a napatia! Posledna, ktoru som si pred nedavnom kupil v Costcu, je od mojho citaneho autora Jeffery Deaver! Jeho posledna kniha v “soft cover” s nazvom: The Cold Moon. Presnych 630 stran a uz mi ostava len nejakych 50! Deaver ma na svojom ucte cez dve desiatky napinavych pribehov. Jeho najpopularnejsi roman “The Bone Collector” bol natoceny ako film s D. Washingtonom a Angelinou Jolie v hlavnych ulohach. Deaver uz ma nejakych 6 noviel v ktorych dominuje paralyzovany detektiv Lincoln Rhyme a vysetrovatelka Amelia Sach. V tlaci je uz jeho najnovsi pribeh, roman THE SLEEPING DOLL.

Na cestu na Slovensko a nazad som si uz kupil menej narocny, “richly” roman od popularneho spisovatela Stuart Woods s nazvom: Short Straw a canadskeho autora z Ottawy Rick Mofina knihu A PERFECT GRAVE. Nie som si isty ci budem mat cas precitat jednu knihu a nie dve. Pravdepodobne jednu necham doma.

Ked som pri knihach, romanoch (kulture hahaha), hadam by som mal spomenut, ze posledne dva vikendy som sa bol pozriet na dva filmy. Jeden z nich bol velmi propagovany velkofilm, v principe komedia na ktorej som sa vobec nezasmial s nazvom OCEAN’S THIRTEEN s hereckym obsadenim kto je kto v Hollywoode, ako su Clooney, Pitt, Damon, Garcia, Pacino a ine hviezdy strieborneho platna. Ja som filmom nebol nijak uneseny ani pobaveny! Ked by som ho zrovna nebol videl, nic by mi neuslo!

V sobotu sa u Kunstadtov ukazali Mullerovci z Montrealu, Zuzka ma zavolala aby sme sa streltli a trochu sa povypravali.
Tento vikend pre nedostatok nejakeho zaujmaveho filmu rozhodol som sa ist pozriet na dalsi tak trochu blaznivy “Science Fiction Movie” FANTASTIC FOUR – The Silver Surfer. Vyborna pocitacova animacia, co viac povedat. Nebol som uneseny ani uspokojeny! Tesim sa na letnu sezonu, ked pride do kin niekolko desiatok filmov a niektore si skutocne nedam utiect! Z dramatickych filmov chcem urcite vidiet film: A Mighty Heart v hlavnej ulohe Angelina Jolie predstavujuca manzelku Daniela Pearla uneseneho zurnalistu v Pakistane a popraveneho odrezanim hlavy. Hadam treba spomenut film The Bourne Ultimatum s Matt Damonom a film: Live Free or Die Hard s Bruce Willisom. Ukazky filmu su fantasticke!

Trochu v inej zostave! Z lava Emil M., moja malickost, Alica M., Eric a Peter K.
Mozno, ze buduci tyzden sa este utrhnem a dam dohromady par riadkov pre moj posledny prispevok. Potom sa odmlcim najmenej na jeden mesiac, ked sa budem trochu potulovat po Slovensku.

Dufam, ze vsetci si uzivate letnych prijemnych dni ako aj my tu v Ottawe. Prajem ten najlepsi cas leta kazdemu!

Pozdravuje
Milan