Tuesday, March 27, 2007

Vymena straze!

Pred dvoma dnami nas prekvapila jarna snehova burka. Marcela na jej poslednej prechadzke s Mariankou!
Ottawa 03 26 07 – pondelok
Od rana prsi a neprestalo cele doobedie! Ponukol som dievcatam, Anke (novej care-diver) a Marianke, ze ich v tom necase odveziem na plavaren! Mudrejsie ako slapat cez kaluze vody a na chodniku lesom, dokonca hadam aj v blate. Ponukol som sa, ze poobede o jednej budem na nich cakat, ked skoncia plavanie. Prisiel som presne na minutu, len Marianky a Anky nebolo nikde. Trpezlivo som cakal, ale ked po dvadsiatich minutach sa neukazovali, zasiel som do recepcie. Kocka v recepcii mi oznamila, ze ich tiez nevidela. Tak som sa skocil pozriet do satne pre rodiny, kde mozu ist muzi, zeny, deti. Prezrel som vsetky kabinky, ich nikde! Poziadal som tu slecnu v recepcii aby sa pozrela do satne zien. Neboli ani tam. Vonku prestalo prsat. Uz som tusil, ze asi vypadli zadnym vchodom a asi su uz aj doma pocas mojho polhodinoveho cakania. Chytil som ich este na ceste domov! Anka si asi nepovsimla moju ponuku pre nich prist. Hlavne, ze sa nestratili! Pre Anku to bola prva samostatna cesta na plavaren a nazad.
Vymena straze! Anka preberie starostlivost o Marianku po Marcele.
Anka priletela do Montrealu este vo stvrtok vecer. Lietadlo meskalo nejaku polhodinu. Chudak Peter K., ktory na nu cakal v cakarni pre prilety si svoje odskakal. Anka vysla von z pasovej a colnej prehliadky len nieco pred deviatou vecer. Stastne sa nasli aj ked Peter nemal ani paru ako Anka vyzera. Mal na prsiach ale velky napis s jej menom. Do Ottawy a k nam dosli az po jedenastej pred polnocou. Peter mi urobil velku sluzbu, ze isiel do Montrealu Anku vybrat, ja som nebol v kondicii ist! Chripka!
Anka sa velmi rychle spriatelila s Mariankou

Vzalo ma to predminuly tyzden v sobotu, ked vecer ma chytila neuveritelne silna chripka. Ja si nepamatam, ze by som v mojom zivote niekedy mal nieco ako chripku. Vzdy som sa hrdil, ked ludia marodovali k voli chripke, ze ja take nieco nepoznam a nikdy som neexperimentoval. Well, prisiel na psa mraz! Aj napriek tomu, ze som niekedy pred Vianocami dostal protichripkovu vakcinu. Z nicoho nic som zacal chraptiet, co by mi nie velmi vadilo! Horsie bolo, ze som zacal kaslat velmi bolavym, suchym, palivym kaslom. V tu noc zo soboty na nedelu, ked sa mi podarilo zaspat na par minut, zachvaty kasla ma prebudzali a dlhy cas mi nedovolili zdriemnut. Tato situacia trvala nejak az do stredy minuleho tyzdna, ked to kaslanie sa v plucach ukludnilo. Vychadzalo z hrtanu s rovnakymi bolestiami. Konecne zo stvrtka na piatok, ked som sa rano prebudil, bol som na pravej strane tvare opuchnuty ako ropucha. Nie len, ze ma mierne bolela sankova kost, ale hlavne zdurene lymfaticke uzliny. Tie sa ohromne zvacsili a boli na dotyk citlivo bolstive. Ked som si dlhsie prikladal na lice ladove obklady, opuch trochu odisiel aby znova na druhe rano sa prejavil este z vacsim opuchnutim. Zaskocil som k lekarovi a ten mi predpisal nejake antibiotika. Zabrali a uz v nedelu sa mi opuch zacal stracat. Povolil aj kasel a zacal som konecne odkasliavat! Dnes je pondelok a citim sa uz dobre!

Pred dvoma dnami zacinala kaslat Marianka, tiez suchym kaslom. Zda sa, ze ona je otuzilejsia s lepsou imunitou lebo po jednom dni prestala a je OK. Dobre, uz som sa zlakol, ze chudinka bude prechadzat cez to iste ako ja. Nestalo sa.

Ako som vyssie spomenul, vo stvrtok prisla pani Anka vymenit Marcelu, ktora uz dlhsie bola zbalena na cestu nazad domov. Jej lietadlo letelo z Montrealu v sobotu v noci. Ja som ju len odniesol poobede na autobusovu zastavku, kde si vzala autobus, ktory chodi kazde dve hodiny na Dorvalske letiste v Montreali. Den predtym v piatok, Marcela sa venovala Anke, zasvatit ju do chodu nasej domacnosti, vzala ju na plavaren, kde ja som uz na ne cakal aby som Anku predstavil v recepcii. Myslim, ze ten den uplne stacil aby sa Anka zorientovala, nie len v blizkom okoli ale aj v nasom domacom prostredi.
Posledna vecera na rozlucku pre Marcelu, prva na privitanie pre Anku.
Vcera v nedelu, ked k Marianke prisla Pierretta zo socialneho servisu, vzal som Anku do Kanata Centre. Ponukol som jej ist somnou do kina. Zdorile odmietla, ze sa radsej prejde po blizkych obchodoch. Mimo toho, ze ju zaujmaju hlavne romanticke pribehy. OK! Ja som na jedenastu isiel sa pozriet na film: “SHOOTER”. Vyborne urobeny, vzrusujuci “thriller” natoceny podla knihy: “Point of Impact”, ktoru knihu som cital pred rokmi. Teraz si nespominam presne na autora, myslim, ze to bol S. Hunter. Anyhow, hlavnym hrdinom je byvaly ostrostrelec, odstrelovac z Vietnamskej vojny s menom Boby Lee Swagger. Pribeh je zo sucastneho zivota, len sa zaklada na tej hore spominanej knihe. Vyzera to tak, ze asi bude urobenych viac pribehov a filmov s tymto hrdinom.

V nedelu som skocil do kina na super thriller SHOOTER. V hlavnej ulohe Wahlberg.

Zajtra, v utorok by mala znovu k Marianke prist Pierreta. Dostal som telefonat z tej agencie, ze chudinka je v nemocnici. Neviem presne z akeho dovodu, ved este vcera bola u nas cely den v tej najlepsej forme. Ma ju vystriedat ina pani, ktora pride v stredu. Mne je skutocne jedno v ktory den. Len aby prisla a ja s Ankou sme vypadli, ci uz na nejaky nakup potravin, alebo skocit do mesta. Bude zalezat na tom, ake sa ukaze pocasie.

Marcela zbalena a pripravena na cestu nazad na Slovensko a do Kosic.
Pred nejakou hodinou zavolal Peter, ze sa prave vracia z fitka domov a ci som uz v kondicii ist zajtra s nim trenovat. Urcite, je cas sa pozbierat a znovu zacat nieco robit s viac a viac slabsim telom. Tyzden silnej chripky s clovekom poriadne zatoci. Mam taky dojem, ze po tej 71-cke to nejak rapidne ide somnou zdravotne “dole vodou”! Tazko sa mi k tomu priznava, ale v tom starom tele nie je vsetko podla “svateho poriadku”. Co chvila sa ukaze nejaky maly zdravotny problem. Za poslednych niekolko mesiacov som navstivil lekara viackrat, ako za poslednu desiatku rokov.

Dnes v Quebecu prebiehaju provincne volby. O priazen volicov sa uchadzaju tri strany a ako sa zda, ze za poslednych 130 rokov po prvykrat Quebec bude mat mensinovu vladu, lebo vsetky tri strany maju priblizne rovnaku preferenciu volicov. Budem pozerat vysledky, hlavne v prestavkach dvoch dvojhodinovych programov, ktore sme v poslednom case zvykli pozerat: “Dances with the Stars” a velmi zabavny program “Deal or no Deal”! “Dances” zacali sezonu minuly tyzden a zajtra budu vylucovat prvu dvojicu.

Ospravedlnujem sa, ze som neprisiel skorej s prispevkom na moj blog! Ta chripkova telesna kondicia mala vplyv aj na moje dusevno. Nie a nie sa prinutit sednut za pocitac a dat na “papier” nejake “zivotne mudrosti” alebo skusenosti poslednych dni. Hahahaha! Som rad, ze som sa dopracoval do konca druhej strany! Uz to je vitazstvo nad lenivostou!

Dufam, ze nas uz neprekvapi chumelenica ako pred par dnami! Vsetok sneh rychle oddisiel, teploty okolo +13 stupnov. Jar zavitala aj konecne k nam do Ottawy! Pozdravujem a prajem prijemne Velkonocne sviatky!

Milan