Monday, January 21, 2013

Januar 2013

Ottawa Januar 20 2013 - nedela

Sorry, musim zacat s pocasim, lebo si zasluzi ho spomenut. Este dnes rano sme mali + 4 stupne a lahky dazd. Vcera bolo podobne, sneh sa topil, cesty ciste a bez problemu. Kedze bola sobota a k Marianke prisla Nancy, my s Evou sme vypadli z baraku. Ja do kina na film BROKEN CITY a Eva do obchodov. Dnes rano som bol odhodlany urobit podobne. Skocit do kina na Arnolda po siedmich rokoch odmlcania v jeho novom filme THE LAST STAND. Stacilo mi vypocut predpoved pocasia a pozriet sa von z okna a nepotreboval som sa dlho rozhodovat, nikde neist! Pocasie sa zmenilo z minuty na minutu. Z dazda sa stala snehova fujavica v plnej sile so silnym vetrom a klesajucou teplotou. Za hodinu, ci dve, teplota ma zist dole az na -14 stupnov. Zajtra a na najblizsie dni az na -24 a viac. Spolocnost, ktora nam robi servis odpratavania snehu, museli byt o tejto zmene informovani, lebo este pred vychricou prisli a posypavali chodniky, driveway a cestu so solou. Rozhlas stale upozornoval na nebezpecie ist von, poladovicu a nasledky. Film s Arnoldom mi neutecie, urcite ho budu davat este nejake tyzdne. Vonku ta vychrica skutocne vyvadza. Musi fukat aspon 60 km v hodine lebo to mava so stromami, ze mam starch aby nam niektore nepadli. Hlavne ihlicnani do ktorych sa ten vietor poriadne opiera..

Ked som uz spomenul vyssie dva filmy, dovolim si este spomenut aspon dva dalsie z tohoto vikendu, ktore by stali zato vidiet. Urcite sa pojdem pozriet na film QUARTET. Rezia Dustin Hoffman, jeho prvy film ako reziser. Rada starsich hercov a hereciek, umelcov zijuci v penzijnom dome ako “retired” umelci vytvoria maly orchester, ktory vsetkych zblizi. Je to muzikal. Urcite by bolo potrebne vidiet “a STYLISH THRILLER” s nazvom MAMA v hlavnej ulohe Jessica Chastain, ktora sa predstavila ako agentka CIA vo filme ZERO DARK THIRTY. Ten film treba vidiet. Musim priznat, ze som videl skoro vsetky filmy nominovane na OSCARa. Nedovolim si ale hadat, ktory film, herec/herecka, reziser atd. obdrzia toto uznanie. Ja mam troch kandidatov na Oscara za najlepsi film: ARGO; LINCOLN a ZERO DARK THIRTY. Mimochodom musim spomenut film Jack Reacher, ale nie v spojitosti s udelovanim Oscarov, skor pre skutocnost, ze ked som precital knihu, predtym ako som isiel si pozriet film, bol som trochu sklamany vyberom hlavneho predstavitela v osobe Tom Cruise. Literarny hrdina je dvakrat tak velky ako Cruise. Preco Cruise, lebo bol financnikom, hlavny producent. Od vtedy som uz precital asi styri knihy s Jack Reacherom od Lee Childa a som v dalsej.

Dost o filmoch a knihach mam aj par dalsich informacii s ktorymi sa chcem podelit. Pred asi dvoma mesiacmi som mal appointment u chirurga, co mi robil operaciu zlcnika. Vyziadal som si schodzku a poziadal som ho o dalsiu operaciu, tentokrat trieselneho vazu na pravej strane – hernia. Poslal ma na ultrazvuk a z vysledku usudil, ze by som mal mat tu operaciu. Musel som cakat par tyzdnov ked mi zavoli z jeho “office”, ze ma bude operovat piateho februara a predtym este budem musiet ist do nemocnice na “PRE-OP”, priniest vsetky medikamenty, ktore beriem, ba dokonca aj vitaminy. Tam idem v utorok tento prichadzajuci tyzden, cize za dva dni. Co ma caka po operacii je klud a pokoj, ziadne tazke ci namahve prace pokial sa to nezahoji. Cize najmenej dva tyzdne bez cvicenia. No problem, precitam za ten cas aspon par knih. Moj KINDLE pracuje fantasticky. Vyberiem si knihu, stisnem “kupujem” a za minutu knihu uz mam v Kindle. Mozem hned zacat citat! Vsetky knihy, ktore stiahnem do Kindle su za polovicnu cenu a menej. Trochu lutujem “odstavene” politicko – filozofickych knih, ktore sa mi hromadia na noncom stoliku. Musia trochu pockat, lebo teraz som v “zajati” kriminalno-dobrodruznych romanov.

V poslednom case som mal trochu problem s mojim printerom – tlaciarnou. Zacal mi robit problemy, printoval len co chcel, inac mi vyhadzoval stranky a vobec vypovedal sluzbu aj ked som kupil novy atrament. Dal som ho teda stranou a rozhodol som sa skocit do “STAPLES” obchodu so vsetkym pre urady a ludi s plejadou pocitacov, printerov, naplni uradnickymi pomockami, nabitkom atd. Trochu som sa ulakomil cenou a za 54 dollarov som kupil trojfunkcny printer so scannerom a faxom. Samozrejme, ked som k tomu dokupil farebne kazety, atrament a este nejake blbosti cena ma vysla na 140 dollarov, ked nie o 20 dollarov viac. Priniesol som domov a prisiel Franta mi pomoct to dat do chodu. Neuspel a tak na druhy, ci treti den prisiel dalsi expert Peter. Konecne vsetko zacalo pracovat ale nie dlho. Ked som dal papiere na fotky, tak sa mi to hromadilo a nic neprintovalo, tak bolo aj s velkymi papiermi. Vcera som toho mal dost a veci som zabalil a odisli sme po kine do Staples a cely ten vercajkt som im vratil a kupil som celkom slusny, ze daleko vyssiu cenu dalsi HP Printer a scanner. Hned, ako som prisiel domov som sa ja pustil do instalacie a musim sa pochvalit, ze bez pomoci som printer dal do naleziteho stavu a vsetko pracuje ako ma!

V polovicke januara sme “oslavili” narodeniny Marianky, dievca sa dozilo 64 rokov a za jeden rok bude penzista, ako sme my. Strati “disability” penziu a zacne dostavat penziu podla odpracovanych rokov a naviac tzv. starobnu penziu. Teraz neviem, ci to bude viac, alebo menej, ako dostavala doteraz? Jedno je iste, ze dievca nevyzera na penzistu, daleko od toho! Vdaka nasej starostlivosti!? Konecne budete moct posudit, ked sa mi postasti najst jej fotografie z nasej mensej oslavy. Prisli vsetci nasi priatelia jej pogratulovat, dokonca az z Torona prisiel Bela a Hana, dali si tu namahu a prist aj ked museli prekonat vac ako 400 km v snehu a dazdi aby jej mohli povedat HAPPY BIRTHDAY. Dievca dostalo aj vela pisomnych gratulacii, len chybalo par slov, ci telefonat od jej dvoch bratov. Nic ani len zmienka! Zaujmava to rodina!

Well, vonku to stale chumeli a vietor nahana snehove vlocky po golfisti, ale vyslo slnko a vsetko je v slnecnom jase. Jeden krasny pohlad! Zial zajtra a na najblizsie dni sice bude slnko, ale aj tvrda kanadska zima. Vraj az do -28 stupnov. OK, uz sme vydrzali aj horsie! Mam slusnu zasobu whisky, ktoru momentalne popijam a mnoho dalsich alkoholickych pochutok, tak nejaky cas vydrzim byt doma. Horsie, ze v utorok musim ist do nemocnice! Ale to by malo byt uz pekne, so silnym mrazom. No problem!

Som velmi rad, ze som nasiel odvahu sednut na zadok a napisat par riadkov aby som informoval, co sa deje v nasom zivote. Dufam, ze tychto par riadkov da aspon ciastony obraz o nasom zivote.

Prajem vsetkym “lahky” cas , este viac uvolnenejsiu zimu a skory prichod jara!


Pozdravuje Milan