Wednesday, September 05, 2012

Labour Day weekend 2012

Pri Muzeu Civilizacie na druhej strane Ottawa River Vymena straze pri vchode do rozsiahleho parku a bydliska predstavitela kralovny v Canade



Na vystave asi 40 prac Vincenta van Goga v narodnej galerii
Eva na jednej cyklistickej ture po nasom okoli, pri vyschnutom jazere. Pravidelne rocne plavecke stretnutie priatelov na brehu Ottawa River
Moj skoro 90 - rocny bratranec so svojou dcerou Yvettou a caregiver Hankou.Ottawa- Labour Day weekend 2012 utorok 04
Ako kazdu sobotu a utorok, vzdy dost netrpezlivo cakame, kedy pride pani Nancy k Marianke aby sme s Evou mohli vypadnut z baraku, ist na nakup, do kina, ci sa potulat po obchodoch. Povodne sa Eva dohovorila s Vlastou, ze sa zucastni na bicyklistickej ture popri Ottawa River z jednej aj druhej strany. Mali sa stretnut vsetky kamaratky, co chodia lyzovat a zucastnit sa na tomto vylete ku konci leta. Zrejme si “dievcata” vypoculi predpoved pocasia pre dnesok a vylet odvolali a prelozili na zajtra – stredu. Dnes sa ocakavali poobednajsie dazde a burka. Predpoved sa nemylila. Zajtra ma byt daleko prijemnejsie pocasie, len mala moznost dazda. Vylet odlozili o jeden den.

Zuzka, ked sa dozvedela, ze ma Eva ist na ten vylet, zariadila v ich obchode kde maju plny servis urobit na bicykli, co Eva pouziva “tun-up”. Rano sme teda nasadili bicykel do kufru auta a odniesli sme to do ich obchodu “Kunstadt Sports”. K veceru, okolo piatej si po bicykel mame prist. Mna to trochu zaskocilo! Ked sa pustam do pisania listu alebo prispevku nab log, mam rad si naliat pohar vina a usrkavat. Pozitivne ma vino naladi a umocni pisanie. Kedze do piatej su este tri hodiny a ja som uz zacal pisat, musel som sa uspokojit s poharom vody.

Ked hovorim o vine a vode musim spomenut, ze minuly tyzden od nedele vecera som sa rozhodol ist na “nealkoholicky tyzden”. Mala skuska, ci sa budem vediet zdrzat, ovladat a pomoct znizit prijem kalorii, aby sa konecne pohlo to odtucnovanie brucha a bokov. K tomu rozhodnutiu som prisiel po velmi prijemnom nedelnajsom posedeni s vecerou pre Kunstadtov a Mullerovcov. Nemal som problem s abstinenciou alkoholu do stvrka vecera ked na veceru sme pozvali a hostili Frantu a Vlastu. Otvoril som flasku cerveneho z ktoreho som sa aj ja ponukol a nie len Franta. Vlasta popijala pivo. Hned na druhy den som znovu naskocil na alkoholicku dietu az do nedele poobedia. To som mal pozvaneho na poobedie a skoru veceru mojho uz skoro 90 rocneho bratranca Janka, jeho dceru Yvettu a Jankovu “caregiver” Hanku. Den predtym som kupil jeden velky kus lososa, narezal som ho na pekne kusy, pripravil som dost komlikovanu marinadu a nechal ich v tom macat niekolko hodin. Namocil som dve specialne dosky z tvrdeho dreva do vody tiez na par hodin a na nich som robil lososa v barbeque. Musel som davat trochu pozor, aby sa mi tie dosky nezapalili, len tmeli a vydavali dym. Boy, este nikdy som lososa tak dobre neurobil. Nie len, ze sa rozpustal v ustach, ale ta chut bola neuveritelne nebeska. Ako predkrm som podaval “hearts of palms”, poliate polevou (kysla smotana, majoneza, paradajkovy pretlak, biely peper, stava z citronu a cukor), ktoru som pomiesal s konakom. Myslim, ze to bola vydarena navsteva a vecera. Akurat, ked sa zbierali hostia odist Yvetta zistila, ze nevie nastartovat auto. Za par minut prisiel CAA servis a auto nastartovali a sfixovali, co bolo potrebne.

Zaciatok septembra znamena, ze tisice deti, skolakov a studentov sa vracia do skol pre novy rok. Prvy pondelok v septembry je celostatny sviatok “labour day”. Vylety, pobyt na chatach a leto ako by naraz skoncilo. Vsetci su nazad v pravidelnej rutine, skola, robota atd…pre nas s Frantom nazad vo fitku. Zajtra budem musiet fitko preskocit, lebo ked Eva pojde na ten cyklisticky vylet ja budem “babysittovat” Marianku. Ona sa s Vlastou chysta odist okolo deviatej doobeda. Nudit sa nebudem, pravdepodobne len Marianka! Ved ide tennis na US OPEN a co viac od dneska bude prebiehat Kongres Demokratickej strany. Hlavne prejavy uz zacnu dnes vecer po siedmej hodine. Aj ked Demokraticka strana je nie moj “cup of tea”, prejavy si vypocujem so zaujmom, presne tak, ako minuly tyzden mi neusiel ani jeden vaznejsi prejav z Kongresu Republikanov. K tomu sa este vratim s par riadkami. Kedze budem sediet vstredu cely den doma, hadam este napisem par riadkov. Terz si idem trochu odpocinut a pozriet sa na druhy pocitac, ci som nieco obdrzal v poste.

Predtym, ako tak urobim chcem spomenut, preco moj predposledny prispevok na BLOG nemal prilozene ziadne fotografie. Samozrejme, ze som sa pokusal pridat par fotiek, kolkokrat som tak urobil, naraz som stratil nie len tie fotky, ale aj cely prispevok. Jednoducho, sest stran textu vycerpalo moju kvotu rozshu prispevku a blog sa vytratil. Po niekolkych pokusoch mi to konecne doslo! Tentokrat neurobim tu chybu a zdrzim sa obsirnejsieho textu, aby som mohol uverejnit par fotiek z poslednych styroch mesiacov.

Streda 05 2012
Je nieco po druhej hodine poobede. Aj ked vcerajsi vecer bol velmi dlhy, siel som do postele po polnoci silne vycerpany, ze som sa cez noc neprebudil a spal som tvrdym spankom do siestej hodiny. Nechcelo sa mi vstavat, ale vedel som, ze uz nezaspim, tak naco polehovat v posteli, zvlast ,ked este neprisli noviny. Ranna hygienna, zbalil som svoj vak a hajde do fitka. Myslel som, ze sa len osprchujem a cvicenie vzdam. Zvitazila silna vola a slub, ze nevynechame z lahostajnosti trening. Naviac, k veceru zavolala Vlasta, ze sa ten vylet na bicykloch nekona a odklada sa na buduci utorok. Nemal som teda dovod na trening neist. Neolutoval som, lebo sme si celkom slusne zacvicili aj ked je to este daleko od intenzity, ako sme zvykli trenovat pred rokom. Zameriavam sa na trening vrchnej casti tela. Nohy a abdominalne svaly vynechavam, aby som nepodrazdil trieselny vaz. Zatial je vsetko OK, pomaly sa prebudza aj moje telo a pozitivne reaguje na treningy. Viem ze ziaden zazrak uz neurobim, ostava uz len udrzba tela.

Vcera vecer isli dve vazne akcie, ktore ma nutili obcas menit na telke kanaly. Ako som uz spomenul isiel prvy den kongresu (convention) demokratov, kde bolo hodne prejavov a s najvacsim napatim sa ocakaval hlavne prejav Obamovej manzelky Michelle. Vsetky prejavy a hlavne jej sa snazia znovu vzplanut u ludi obdiv pre Obamu a k jeho magickej osobnosti z pred styroch rokov. Ta snaha je nie velmi uspesna, lebo mnoho slubov z pred styroch rokov nebolo splnenych a naviac ekonomicka situacia je velmi zla, vysoka nezamestnanost horsia ako ked prisiel k moci. Dnes budu pokracovat prejavy roznych osobnosti, jeden z nich bude Clinton. Zajtra konecne bude mat na zaver prejav Obama ktory sa ma konat na nejakom stadione, kde pocitaju naplnit stadion so 74 tisicmi ludi. Uz najali stovky autobusov, aby prininasali na stadion ludi z kostolov, skol, univerzit, unionistov atd. Kto vie, kolko im este aj zaplatia? Takyto circus republikani nerobili.

Ako som spomenul, vcera boli volby v Quebecu. O priazen sa uchadzali styri strany. S napatim sa ocakavalo ako volby dopadnu. Vsetci sme sa strachovali, ze zas k moci pridu PQ (Party Quebecois) separatisticka strana! Co sa aj stalo! Ziskali prevahu s 54 kreslami nad Liberalmi s 50 kreslami, ktory sa umiestnili na druhom mieste. Ostatok si rozdelili dve dalsie strany. PQ bude tvorit mensinovu stranu a nebude moct uskutocnit referendum o separovani sa Quebecu od Canady.
Vycerpal som dve strany a do dalsej sa nejdem pustat, aby som mal miesto umiestnit aspon par fotiek, co sa mi nepodarilo posledne. Prajem prijemny mesiac September a krasnu jesen. S pozdravom
Milan a spol.